NirSolomin-Logo

ריפלוקס – החזר ושטי

GERD – Gastroesophageal Reflux Disease

 

ריפלוקס היא תופעה שיכולה לשבש את שגרת היום יום של אנשים הסובלים ממנה. מיצי הקיבה עולים לוושט והאדם חש תחושות שונות החל מצרבות, כאבים ואף בחילות והקאות. יש ילדים שסובלים מכך במיוחד וצריך להתאים עבורם פתרונות הקשורים לשלב התפתחותם. במסגרת רפואת עיכול אינטגרטיבית, אנו מציעים שילוב של דרכים כדי להקל על התסמינים ואף לפתור את הבעיה.

ריפלוקס הוא מצב ובו מיצי העיכול עולים מהקיבה עצמה אל תוך הוושט, כתוצאה מבעיות השוער. ככלל יש לנו מיצי קיבה שמסייעים לתהליך העיכול ורירית הקיבה אינה רגישה לחומרים אלה ולכן אנו לא חשים בהם. אך כאשר יש בעיות בשוער הקיבה, מיצי הקיבה עלולים לעלות לכיוון הנגדי אל תוך הוושט. התוצאה היא תחושות לא נעימות, כגון:

  • צרבות – עיקר התסמינים שעליהם מדווחים אנשים הסובלים מריפלוקס הן צרבות. הן נובעות ממיצי העיכול החריפים שעולים במעלה הוושט וגורמים לתחושת שריפה וצרבת.
  • כאבים בחזה – משום הצרבת אנשים עלולים לחוש כאבים בחזה, במיוחד אם הם סובלים מריפלוקס זמן ממושך. בכל מקרה כמובן אין להניח שמדובר בריפלוקס ויש לבדוק את התסמין הזה בצורה יסודית.
  • הקאות – ילדים במיוחד סובלים מהקאות, כאשר המזון עושה דרכו בחזרה מהקיבה אל הוושט והחוצה. על הורים מודאגים לדעת כי התופעה יכולה לחלוף מאליה, אך ניתן גם לטפל בה כדי לקצר את התהליך. תסמינים נוספים יכולים להיות בחילות, קשיי בחילה ואף פגיעה מבנית בוושט, אם המצב לא מטופל ונמשך זמן רב.
טיפול טבעי בבעיות במערכת העיכול – ניר סלומון



מהם הסימפטומים של ריפלוקס? 

הסימפטום הנפוץ ביותר הוא צרבת. אך גם תחושה של שריפה, חומציות, חום, טעם חומצי או מר בפה, בחילה, גיהוקים/שיהוקים, כאב בחזה ותחושת נפיחות בבטן העליונה כולם יכולים להיות תוצאה של ריפלוקס.  תסמינים אלו נוטים להיות מוחמרים אחרי האוכל אך לא תמיד. המחלה יכולה להסתבך ולגרום לדלקות גרון חוזרות, שיעול, סינוסיטיס, כאבי אוזניים וצרידות (עקב פגיעת החומציות במיתרי הקול

כיצד רפואת עיכול אינטגרטיבית מטפלת בריפלוקס?

דיקור סיני יכול להפחית חומציות בקיבה ע"י איזון המנגנון העצבי הגורם ליצור מוגבר של חומציות זו. השפעה חשובה נוספת של דיקור בטיפול ברפלוקס היא הסדרת תנועתיות של הושט וחיזוק פעילות שריר הקרדיה החוסם את מעבר תוכן הקיבה אל הושט טיפול בצמחי מרפא, צמחים בעלי פעילות נוגדת חומציות, פעילות אנטי-דלקתית ומחדשת רקמות. השילוב של תכונות אלה נועד לטפל לא רק בסימפטום של המחלה (צרבת) אלה גם לטפל בפגיעה שנגרמה לרקמות של הקיבה והושט מחומציות היתר. שילוב של טיפול בצמחי מרפא ודיקור סיני מורידים ביעילות רבה את רמות החומציות בקיבה, מפחיתים את הדלקתיות, מסדירים את פעולת הקיבה והושט ומרפאים את הרקמות הפגועות.  הטיפול הינו בטוח, יעיל ומתאים לכל הגילאים.

איזה הרגלים כדאי לשמור כדי להקל על תופעות ריפלוקס?

  • שינוי תנוחת השינה. יש להגביה את הראש ולעיתים אף את הגוף העליון כולו לתנוחת "חצי ישיבה".
  • שמירה על תנוחה זקופה חשובה במיוחד לאחר ארוחה
  • להימנע מצריכת מזונות שמנים ומטוגנים, מזונות חריפים ומתובלים להימנע מעישון. עישון גורם להרפיה של שריר הקרדיה והחמרת הרפלוקס.
  • להימנע משתיית אלכוהול המעלה את רמת החומציות. בירה, שעשויה מדגן, גורמת לתסיסה המעלה חומציות.
  • עודף משקל הוא גורם סיכון משמעותי להתפתחות רפלוקס ומחקרים תומכים בקשר בין ירידה במשקל להקלה ברפלוקס אצל חולים אלו.

 

טיפול בריפלוקס

יש תרופות רבות המוצעות לאנשים הסובלים מהתופעה, אולם לא כולם מגיבים אליהם טוב ואוהבים לקחת אותן זמן ממושך. רפואת עיכול אינטגרטיבית מציעה שילוב בין כמה שיטות ריפוי, המקלות על התסמינים, מחזקות את המערכת החיסונית ואף פותרות את הבעיה כליל. אנו מציעים שילוב בין צמחי מרפא, תבליני ייעודיים כגון כורכום, דיקור המשחרר אנדורפינים ומחזק את המערכת החסינות וייעוץ תזונתי קפדני. כמובן שאם מדובר בילדים הסובלים מהתופעה יש להתאים להם תזונה המתאימה לשלב התפתחותם, כולל כל אבות המזון הנחוצים להם. נשמח לספק לכם את כל הפרטים אודות ריפלוקס, אנא התקשרו למרפאתו של ניר סלומון או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם עם כל המידע.


לקביעת תור במרפאה מלאו פרטים