NirSolomin-Logo

טיפול בקוליטיס כיבית
טיפול משולב צמחי מרפא

 ברפואת הצמחים הסינים צמח הכורכום (Curcuma Longa) כבר שנים רבות נמצא בשימוש לטיפול במחלות דלקתיות שונות. כורכומין הינו החומר הפעיל, מרכיב פיטוכימי הנמצא בכורכום. בעשורים האחרונים צמח הכורכום נחקר רבות בהקשר של מחלות דלקתיות וסרטן. הכורכומין נמצא במחקרים בעל פעילות אנטי-דלקתית חזקה ובעל יכולת בעיקוב התפתחותם של תאים סרטניים. הפעילות האנטי-דלקתית של כורכומין מעכבת ציטוקינים  כמו TNF-a ו-NfK-b המהווים מרכיבים דומיננטים בתהליך הדלקתי במעי.

לפיכך, גדל הצורך לנסות ולמצוא טיפול בטוח אשר יוכל לסייע לטיפול במחלות מורכבות אלו. מחקר שהתבצע ביפן ב-2004 ופורסם בעיתון המכובד Clinical Gastroenterology and Hepatology, בדק בניסוי קליני מבוקר פלצבו את יעילות הטיפול המשולב בכורכומין עם תרופות ממשפחת 5ASA לשימור הפוגה (רמיסיה) בחולים עם קוליטיס כיבית. המחקר הראה יתרון מובהק ליעילות הטיפול המשולב עם כורכומין על פני הטיפול הקונבנציונלי בלבד, ובנוסף, לא היו תופעות לוואי.

מחקר על Cur-Cure, בדק את הטיפול האינטגרטיבי על חולים בקוליטיס כיבית פעילה. המחקר התבצע ביוזמתם של ניר סלומון, דר' אלון לנג ופרופסור שומרון בן-חורין מהמכון הגסטרואנטרולוגי בביה"ח תל השומר.   במחקר זה, אשר השתתפו בו מרכזים רפואיים מובילים באירופה והונג קונג, נבדקה יעילותו של Cur-CureTM להשריית הפוגה (רמיסיה) אצל חולים עם קוליטיס כיבית (ulcerative colitis) פעילה. החולים קיבלו טיפול ב- Cur-CureTM למשך חודש. לאחר 4 שבועות כ- %65.3 הגיבו לטיפול וכ- %53.8 הגיעו לרמיסיה קלינית. לחצו על התמונה לקריאת הכתבה המלאה בעיתון מעריב אודות המחקר בביה"ח שיבא, תל השומר.

זכייה בפרס מחקר מצטיין על פורמולה ייעודית לטיפול בקוליטיס, 2015 IDDF הונג קונג, סין

זהו מחקר רנדומאלי, מבוקר-פלציבו, כפול סמיות, שעוצב בסטנדרטים הגבוהים ביותר למחקר קליני.
בתחילת הטיפול ובסופו נבדקו פרמטרים קליניים, סרולוגים ואנדוסקופיים להערכת מצב תסמיני הדלקת במעי.
התוצאות הראו באופן מובהק שיפור קליני בתסמיני המחלה ושיפור במצב הדלקת ברקמת המעי כפי שנצפה באנדוסקופיה. תוצאות המחקר פורסמו על שער גיליון של העיתון הרפואי היוקרתי Clinical Gastroenterology and Hepatology ואף זכה למחקר מצטיין בשל "חשיבותו הרפואית וחדשנות פורצת דרך" בכנס ה-International Digestive Disease Forum בהונג קונג 2015.

קוליטיס כיבית
דלקת מעי כרונית

קוליטיס הינה מחלה כרונית אוטואימיונית בה מתפתחת דלקת לא זיהומית המופיעה ברירית המצפה את דופן המעי, ומתוך כך נוצרים כיבים פתוחים העלולים להתפתח לאורך מערכת העיכול.

תסמיני הקוליטיס לרוב מתבטאים בכאבי בטן חזקים, שלשולים, דם בצואה, חום מדיד, בחילות, והקאות.הטיפול התרופתי המקובל לקוליטיס הינו למעשה שני "קווים טיפוליים". טיפול "קו ראשון",

הניתן לחולים עם התלקחות דלקתית קלה עד בינונית או חולים יציבים באופן יחסי, כולל תרופות אנטי-דלקתיות ממשפחת 5ASA) 5-aminosalicylic acid) המורידות את הפעילות הדלקתית בעיקר במעי הגס. במקרים בהם ההתלקחות הדלקתית קשה נדרש טיפול ב"קו שני" הכולל תרופות אשר מדכאות את מערכת החיסון, כדוגמת: Imuran,Humira וRemicade (תרופות בעלות תופעות לוואי רבות ועלותן גבוהה).

גישה אינטגרטיבית המשלבת גישות שונות טומנת בתוכה יתרונות רבים לאיכות חייהם של החולים

מחקר על כורכומין לקוליטיס כיבית
תרכובת ייעודית למערכת העיכול

המלצה חמה ממטופל ברפואת עיכול אינטגרטיבית

אני חי חפץ, מאובחן כחולה קוליטיס כיבית החל מיוני 2006.
ביצעתי מאז 2 בדיקות קולונוסקופיה, ב2006 וב2010 ושם נמצא כי יש דלקת עם מעורבות עד 35 ס"מ מהחלחולת. הייתי מטופל בראפאסל – 4 גרם ביום – וסה"כ הייתי מאוזן עם התקף אחת ל3 שנים, 2-4 יציאות ביום ללא דימום והרגשה כללית טובה.

בעקבות מקרה של פריקרדיטיס בינואר 2012, הומלץ לי ע"י הגסטרואנטרולוג שלי, ד"ר סימון, להפסיק את הטיפול בראפאסל לחשש ממעורבות של 5-ASA עם הדלקת. ולכן במשך חודש לא לקחתי בכלל את התרופה, מה שגרם להתפרצות המחלה ולכך שלאחר שבוע הגעתי למצב של 6-7 יציאות ביום עם דימום, כולל התעוררות משינה לצורך יציאות והרגשה כללית רעה מאוד.

שלושה שבועות לאחר הפסקת נטילת התרופות, פניתי לד"ר סימון ואמרתי שאני לא מסוגל להמשיך כך והאם יש טיפול תרופתי אחר, ד"ר סימון אמר שהשלב הבא הוא להתחיל טיפול באימורן. מכיוון שאני חששתי מתופעות הלוואי שאלתי אותו האם יש איזה טיפול אחר, אפילו משלים שניתן לעשות והוא הפנה אותי לניר סולומון, מומחה ברפואה סינית שעובד ומבצע מחקר במכון הגסטרו בתל השומר.

פניתי אל ניר, והוא הציע לי להתחיל טיפול באמצעות הרפואה הסינית, שכולל דיאטה, נטילת פורמולה ושימוש בתרכובת כורכומין מיוחדת איתה הוא מטפל. ואכן התחלתי בתערובות צמחים שאותה הייתי צריך לבשל ולשתות, ובנוסף נטלתי כמוסות כורכורמין שניר נתן לי. לאחר שבוע הרגשתי השתפרה והיציאות החלו מסתדרות ויורדות בתדירות, וכך גם הדימום נהיה פחות משמעותי.

לאחר שבועיים התחלתי לאכול תזונה מאוזנת ומלאה יותר אבל עדיין נמנע מסיבים, והמשכתי בנטילת הכרוכומין, ולאחר שלושה שבועות כמות היציאות ירדה משמעותית, ל3-4 יציאות ביום ולאחר חודש כבר התאזנתי על 1-2 יציאות ביום, עם סימנים מזעריים מאוד של דימום. היום, שלושה חודשים לאחר תחילת הטיפול אני במצב מעולה, ללא כאבי בטן או הרגשה רעה, 1-2 יציאות ביום, ללא דימום כלל וכלל. ניתן לציין כי אני בנוסף בתקופת הדיאטה נמנעתי לחלוטין מצריכת אלכהול ובשר אדום.

לקביעת תור במרפאה מלאו פרטים