NirSolomin-Logo

טיפול במעי הרגיז – דרכי טיפול ומניעה

תוכן עניינים
צריכים עזרה?
פניה ישירה לניר סלומון

תסמונת המעי הרגיז
סיפור מקרה של בחורה עם מעי רגיז מאוד

כבר בטלפון היה ניתן לשמוע את הייאוש הגדול של ענבל. ענבל סיפרה שהיא סובלת כ-8 שנים מכאבי בטן קשים ("רק רוצה להתכרבל במיטה ולחכות שזה יעבור"), נפיחות גדולה של הבטן ("המכנסיים שעלו עלי בבוקר קטנים עלי בשתי מידות אחר הצהריים"), רגישויות למזונות שונים ("כבר לא נשאר לי מה לאכול") ועצירות.
היא עברה שלל בדיקות מקיפות ולא נעימות אצל מספר רופאי גסטרו, קיבלה תרופות ותוספי מזון שלא עזרו כלל, ולבסוף אמרו לה שהיא סובלת מתסמונת המעי הרגיש.

"אתה תוכל לעזור לי ?" היא שאלה. אני תמיד נזהר שאני עונה על השאלה הזו, אני יודע כמה פעמים מטופלים אלו שמעו זאת בעבר ובסוף התאכזבו.

"כדאי מאוד שננסה" עניתי.  תוך יומיים היא הגיעה לטיפול במרפאה. הטיפול התחיל עם תשאול עמוק, יסודי ומקיף, המאפשר לי להבין ממתי ולמה ענבל והבטן ב"ברוגז". בפרטים אלו אפשר לזהות את הגורמים המשמעותיים ביותר ולמצוא את המפתח שמוביל החוצה מהמצב הקשה.

הסימפטומים התחילו לפני 8 שנים שענבל הייתה סטודנטית, היה מרכיב של מתח הקשור בתקופת הלימודים שלה ובעומס הגדול שהייתה נתונה בו.  כמו רוב הסטודנטים, גם ענבל לא הקפידה על תזונה מאוזנת בתקופה זו של חייה.
כשביקשתי ממנה לנסות להיזכר אם היה אירוע של קלקול קיבה בהיסטוריה שלה, היא סיפרה שאכן היה אירוע קצר של הקאות ושלשולים קצת לפני שכל התופעות התחילו אבל שהיא הייתה עסוקה מדי ולא חשבה שזה משמעותי.

ניתן לראות במקרה זה,  איך מספר גורמים משתלבים ביחד ויוצרים תמונה מורכבת של מעי רגיז.
בתקופות של עומס ומתח הגוף כולו ובפרט מערכת העיכול פגיעים יותר, אם במקביל לכך ישנה פגיעה פיזיולוגית במערכת העיכול עצמה (כמו במקרה של קלקול קיבה) ההפרעה יכולה לקבל מימד כרוני.

רפואת עיכול אינטגרטיבית

 הטיפול בענבל כלל דיקור ופורמולת צמחי מרפא סינים. לשמחתי השיפור לא איחר לבוא ולאחר כמה שבועות מתחילת הטיפול, ענבל החלה לחוות פחות כאבי בטן, הנפיחות פחתה והיציאות החלו להיות סדירות יותר.  מאחר ואני מנוסה בטיפול בהפרעות כרוניות כמו מעי רגיש,  אני נזהר מלשמוח בטרם עת והסברתי לענבל שצריך להתמיד בטיפול לפחות שלושה חודשים כדי לשנות באופן עמוק את המצב.

המשך הטיפול בדיקור היה אחת לשבועיים וענבל המשיכה לקחת את פורמולת הצמחים בעקביות.
כעבור מספר חודשים, בתהליך הדרגתי, כל התופעות מהן ענבל סבלה החלו להתפוגג עד שעברו לגמרי.
מערכת העיכול תפקדה בצורה תקינה (ללא כאבי בטן ונפיחויות, יציאות סדירות), היא חזרה לאכול מזונות שמהן נמנעה במשך שנים וחזרה ליצור באמנות המקסימה שבה עסקה.

המלצה מליאת - טיפול ברפואת עיכול אינטגרטיבית למעי הרגיז

״כשהגעתי אל ניר, סבלתי מעצירות קשה שאובחנה כמעי רגיז, כמעט לא יכולתי לאכול דבר וסבלתי מאד מכאבי בטן וכן גם מכאבים באיזור הסרעפת. כעבור כמה שבועות, בתהליך נכון והדרגתי, חזרתי לאכול כל העולה על דעתי, נפסקו לגמרי הכאבים, וחזרתי לעצמי ולבריאות מלאה. בתודה, מטופלת בריאה"

מהי תסמונת המעי הרגיז / הרגיש (IBS)

תסמונת המעי הרגיש הינה הפרעת עיכול כרונית אשר מאובחנת כשלא ניתן לזהות ממצא פתולוגי אורגני שיכול להסביר את הסימפטומים מהם סובל המטופל. במילים אחרות, כאשר אדם סובל מתופעות מגוונות במערכת העיכול כמו נפיחות בטנית, כאבי בטן, עצירות, שלשול, כבדות או גזים מרובים והבדיקות הרפואיות שהרופא מפנה אותו חוזרות תקינות, סביר מאוד שאדם זה סובל מתסמונת המעי הרגיז/רגיש. 

בגלל העדר ממצא אורגני (פיזי) בתסמונת זו, הטיפול התרופתי הוא מוגבל ולרוב סימפטומטי בלבד ואינו נותן מענה טוב מספיק לחולים אלו שממשיכים לסבול מהתופעות לעיתים במשך שנים. 
הרפואה הסינית מאבחנת את תסמונות המעי הרגיש כחוסר איזון בין חוסנה של מערכת העיכול לבין הגורמים השונים המשפיעים עליה (תזונה, מזהמים שונים, מתחים ועצבנות ).

טיפול מעמיק ברפואה הסינית אשר מתמקד בהיבט התפקודי של מערכת העיכול, בקשת הרחבה של הסימפטומים ובביטוי האינדיבידואלי, יכול להביא לשיפור עצום בתפקוד מערכת העיכול ובאיכות חיי המטופל.

כדי להשיג שליטה אופטימלית בתופעות המעי הרגיש, על הסובלים ממנה להקפיד על טיפול המתבסס על:

צמחי מרפא – רפואת הצמחים הסינית נשענת על שנים רבות של ניסיון קליני ואף הוכח מחקרית כיעיל לטיפול בתסמונת המעי הרגיש. לצמחים שונים שנבדקו במחקרים יש השפעה על תפקודים שונים של מערכת העיכול כגון תנועתיות (תפקוד שמשפיע על סימפטומים של נפיחות, עצירות וקשיי עיכול שונים), תכונות אנטי-דלקתיות שמסייעות במצבים של צרבות ופעילות אנטי-ספזומטית שיכולה לטפל בכאבי בטן הקשורים למעי רגיש.

דיקור סיני –  הדיקור הסיני פועל ביעילות ברובד המורכב של הקשר בין מנגנוני המתח השונים לבין מערכת העיכול הפיזית.  מערכת העצבים של המעי קשורה באופן מורכב עם מערכת העצבים המרכזית (המוח) וחשוב לאזן קשר זה אצל אנשים הסובלים ממעי רגיש.  הטיפול בדיקור כולל לרוב מקבץ קטן של בין 2-5 מחטים עדינות.

תזונה – תפריט תזונה המותאם אישית לכל מקרה הינו כלי טיפול נוסף וחשוב לטיפול במעי רגיש.  במרפאה עובדת תזונאית טבעית אשר מלווה את תהליך הטיפול.     לחצו כאן לקריאה אודות תזונה 

 
ניר סלומון - קליניקה לטיפול במעי הרגיז
לשיחה וקביעת תור מלאו פרטים
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הייתי בכיתה ח' כשגילו אצלי את הקוליטיס. עד אז סבלתי מדימומים וכאבים נוראיים והתרופה הראשונה והיעילה ביותר הייתה סטרואידים. היו לי מאז תרופות שונות ומגוונות שאף אחת מהן לא הפסיקה את הדלקת לטווח ארוך ותמיד חזרתי לסטרואידים. בסופו של דבר, המצב רק החריף ולא יכולתי להפסיק להשתמש בסטרואידים. תופעות הלוואי והנזק לטווח ארוך אילצו אותי לחפש תרופה אחרת, כזו שתעבוד. כמפלט אחרון הגעתי לכאן אחרי 3 שנים סוף סוף מצאתי מענה אמיתי. הדלקת הפסיקה ואני נקייה מסטרואידים כבר חודשיים, שזה בכלל לא מובן מאליו. בנוסף, זכיתי לטיפול מסור ואישי ( גם למחוץ לשעות העבודה של המרפאה. יכולה להתקשר ולכתוב מייל ולבקש עצה ולעדכן כל הזמן וזה חשוב לא פחות. לסיכום אני יכולה לומר, תודה ​
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הרגשתי איך איכות החיים שנפגעה הולכת ומשתפרת מיום ליום עד שהגעתי לרמיסיה המיוחלת“
רבקה
רבקהכאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
שמי רבקה ואני אם למתבגר בן 15. אנחנו מטופלים במרפאה של ניר ממאי 2014 אחרי שחיפשנו ללא לאות מישהו שיעזור לטל להחזיר לעצמו את איכות החיים של מתבגר נורמטיבי... טל סבל מכאבי בטן עזים ושלשולים קשים ובעצם בילה את רוב היום בשירותים. הוא הפסיד טיולים, מסיבות, ביה"ס ובעצם הרבה מהחיים עצמם. טל עבר את כל הבדיקות: גסטרו, קולונוסקופיה והיה בביקורים אצל רופאים מומחים. התשובה היתה שאין תשובה. הכל תקין. אולי זה פסיכולוגי? נשאלנו שוב... עד שהגענו לניר וכמעט במטה קסמים עם הסבר על מה שקורה במערכת העיכול, שילוב של דיקור, כורכומין פרוביוטיקה ופורמולה - החיים של טל השתנו ללא הכר. הוא חזר להתאמן, לביה"ס, לחברים לטיולים ונסע לחו"ל עם הפורמולות ודאג לקחת אותן.. ובאמת מלבד ארועים בודדים הוא ממשיך כבר כחצי שנה להינות מאיכות חיים. שימשיך כך...
מטופלת בריאה​כאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
"הגעתי לניר דרך האינטרנט, דיברה אלי העובדה שהוא מנהל את מחלקת הרפואה הסינית במכון הגסטרו בבית החולים תל השומר.   כשהגעתי אליו, סבלתי מעצירות קשה שאובחנה כמעי רגיז, כמעט לא יכולתי לאכול דבר וסבלתי מאד מכאבי בטן וכן גם מכאבים באיזור הסרעפת. ניר, בגישה מאד מקצועית ונעימה מיפה את המכאובים ושרטט תהליך מאד ברור ומעמיק בנוגע לריפוי שלי.  ידענו לאן אנחנו הולכים ולאן אנחנו שואפים להגיע ולא פחות חשוב, ניר ידע איך להגיע אל היעד. כעבור כמה שבועות, בתהליך נכון והדרגתי, חזרתי לאכול כל העולה על דעתי, נפסקו לגמרי הכאבים, וחזרתי לעצמי ולבריאות מלאה. ניר, בנוסף להיותו מומחה בדיקור ומצחי מרפא, הוא גם יודע כיצד לתמוך במטופל שלו מבחינה רגשית ונפשית, מה שהוא לא פחות חשוב מהדיקור עצמו. ניר הוא רופא סיני נהדר בזכות המכלול שלו. בתודה, מטופלת בריאה."
הקודם
הבא
לקביעת תור במרפאה מלאו פרטים