NirSolomin-Logo

דלקת מעיים קרוהן

תוכן עניינים
צריכים עזרה?
פניה ישירה לניר סלומון

מחלת קרוהן היא מחלה אוטואימונית התוקפת את מערכתדלקת-מעיים-קרוהן העיכול של האדם ובעיקר את המעי הדק. המצב גורם לתסמינים כגון שלשולים והקאות, כמו גם עייפות, אנמיה ואף דלקת בפרקים. יש לבדוק את מצב הגופני של האדם, את חומרת ההתקפים ולהתאים לו טיפול באמצעות רפואה אינטגרטיבית מדויקת. בדרך זו מחזקים את המערכת החיסונית של האדם עצמו, כמו גם מטפלים בתסמינים ובבעיה.

מהי דלקת מעיים קרוהן

דלקת מעיים קרוהן היא חלק מהמחלות האוטואימוניות התוקפות את גופו של האדם, ללא גורם חיצוני מוגדר. במצב כרוני זה עלולים להיגרם אברים לכל אורך מערכת העיכול, החל מהפה עצמו ועד לכל חלקי המעיים, אולם בדרך כלל פוגעת המחלה במעי הדק עצמו וגורמת לקטעי מעי מודלק לכול אורך המעי. ההשלכות של המחלה עלולות להיות:

  • התקפים תקופתיים – אלה באים ידי ביטוי ביצירת דלקת מעיים קרוהן, המתבטאת בכאבי בטן קשים, שלשולים, ירידה במשקל, חוסר תיאבון, הקאות ועוד.
  • מצב גופני ירוד – ההתקפים הקשים עלולים לגרום לאנמיה, תשישות, חוסר תיאבון ועוד, עד כדי חוסר תפקוד.
  • היווצרות כיבים – לאורך זמן עלולים להיווצר כיבים פתוחים בתוך המעיים עצמם או פיסטולות, הנובעות מהמחלה ומעוצמתה לאורך השנים.
  • השפעה על מערכות אחרות בגוף – כגון דלקת עיניים, דלקות בכבד, פריחות, דלקת פרקים ועוד, הנובעות מההשפעה של הדלקת על אברים אחרים בגוף.

האבחון של דלקת מעיים קרוהן נעשה באמצעות בדיקות דם ואף בדיקות פולשניות כקולונוסקופיה, הדוגמת את פנים המעי ונוטלת ביופסיה. התסמינים של האדם ומצבו הגופני הירוד גורמים לירידה בתפקוד היומיומי שלו, לפי חומרת מצבו.

טיפול בדלקת מעיים קרוהן

הטיפול במחלה צריך להינתן באופן זהיר, לפי מצבו הגופני וחומרת הבעיה. יש מקרים ובהם יש לבצע התערבות כירורגית כדי לטפל בחלקי המעי המודלקים, אולם יש במקביל גם לטפל בחיזוק מערכת החיסונית של האדם, הדרכה לאורח חיים נכון וטיפול נקודתי. ניר סלומון מטפל בדלקת מעיים קרוהן באמצעות רפואה אינטגרטיבית, השמה את האדם במרכז. באמצעות דיקור סיני, צמחי מרפא ותבלינים ייעודיים כגון כורכום, ניתן לחזק את מערכת החיסון של האדם, להקל על התסמינים ואף למנוע את ההתקפים התכופים.
אנו מזמינים אתכם להשאיר את הפרטים שלכם באתר או להתקשר, ונשמח לספר לכם על רפואה אינטגרטיבית במצב של דלקת מעיים קרוהן. הטיפול מתאים לכל הגילאים, החל מילדים ועד למבוגרים, בכל השלבים של המחלה.


דלקת מעיים קרוהן

דלקת מעיים קרוהן נגרמת כתוצאה של מחלה אוטואימונית ושמה מחלת קרוהן. מחלה זו תוקפת את כל חלקי מערכת העיכול, אבל בעיקר את המעי הדק במקטעים שונים. התוצאה היא מגוון של תסמינים החל מהקאות, בחילות, שלשולים ואף ירידה במשקל. הפתרונות המוצעים הם תרופות ואף התערבות כירורגית, אולם לא כולם מעוניינים להשתמש בפתרונות אלה לאורך זמן, או שאינם מועילים להם כלל. אנו מציעים במרפאתו של ניר סלומון טיפול אינטגרטיבי במערכת העיכול, המקל על התסמינים ומחזק במקביל את המערכת החיסונית של האדם.

דלקת מעיים קרוהן

דלקת מעיים קרוהן
דלקת מעיים קרוהן פתרון טבעי

דלקת מעיים קרוהן נגרמת כתוצאה ממחלת קרוהן התוקפת את מערכת העיכול. הסיבות לתופעה אין ידועות, אך כנראה מדובר בשילוב של גורמים תורשתיים, בעיה במערכת החיסונית ואף מחוללים זיהומיים שונים. האדם סובל מבעיות ספיגה קשות אשר מפתחות במקטעי מעי שונים דלקת בדרגות שונות. המחלה לרוב מופיעה בהתקפים, שבאים לידי ביטוי בהקאות, חוסר תיאבון, שלשולים ועוד. אלה עלולים לגרום לירידה במשקל שיכולה אף לגרום לאנמיה. במידה והמצב נמשך זמן רב, עלולים להתפתח במעי כיבים הגורמים סבל רב ואף מהווים סיכון לשלום המעי. תסמינים נוספים עלולים להיות דלקות עור, דלקת עיניים ואף דלקת פרקים. האבחון של דלקת מעיים קרוהן נעשה באמצעות בדיקת קולונוסקופיה, שבמהלכה מחדירים למעי סיב אופטי ונוטלים ממנו דגימות ממשטחים חשודים.

טיפול אינטגרטיבי בקרוהן

רפואה אינטגרטיבית מציעה שילוב בין כמה שיטות, כדי לטפל בתופעת דלקת מעיים קרוהן:

  • ייעוץ תזונתי – אנו מתאימים לכל מטופל את הרכב התזונה המתאים לשלב התפתחותו. דבר זה חשוב במיוחד בקרב ילדים ואנשים מבוגרים. הייעוץ נעשה בתיאום עם האדם וכולל את כל אבות המזון.
  • תבלינים וצמחי מרפא – אנו במרפאתו של ניר סלומון מספקים לחולים בדלקת מעיים קרוהן תבלינים כגון כורכום. במקביל אנו נותנים צמחי מרפא בכמוסות או בחליטה.
  • דיקור – נמצא יעיל בחיזוק המערכת החיסונית של המטופל. החיזוק אפקטיבי לטווח רחוק ויכול לסייע לגוף להתמודד עם התקפים בעתיד.

אנו במרפאתו של ניר סלומון נשמח לספק לכם את כל הנדרש לכם על טיפול בדלקת מעיים קרוהן. אנא השאירו את הפרטים שלכם באתר או התקשרו אלינו ישירות ונספר לכם על כל האפשרויות של רפואת העיכול האינטגרטיבית בסיוע לחולי קרוהן.

לשיחה וקביעת תור מלאו פרטים
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הייתי בכיתה ח' כשגילו אצלי את הקוליטיס. עד אז סבלתי מדימומים וכאבים נוראיים והתרופה הראשונה והיעילה ביותר הייתה סטרואידים. היו לי מאז תרופות שונות ומגוונות שאף אחת מהן לא הפסיקה את הדלקת לטווח ארוך ותמיד חזרתי לסטרואידים. בסופו של דבר, המצב רק החריף ולא יכולתי להפסיק להשתמש בסטרואידים. תופעות הלוואי והנזק לטווח ארוך אילצו אותי לחפש תרופה אחרת, כזו שתעבוד. כמפלט אחרון הגעתי לכאן אחרי 3 שנים סוף סוף מצאתי מענה אמיתי. הדלקת הפסיקה ואני נקייה מסטרואידים כבר חודשיים, שזה בכלל לא מובן מאליו. בנוסף, זכיתי לטיפול מסור ואישי ( גם למחוץ לשעות העבודה של המרפאה. יכולה להתקשר ולכתוב מייל ולבקש עצה ולעדכן כל הזמן וזה חשוב לא פחות. לסיכום אני יכולה לומר, תודה ​
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הרגשתי איך איכות החיים שנפגעה הולכת ומשתפרת מיום ליום עד שהגעתי לרמיסיה המיוחלת“
רבקה
רבקהכאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
שמי רבקה ואני אם למתבגר בן 15. אנחנו מטופלים במרפאה של ניר ממאי 2014 אחרי שחיפשנו ללא לאות מישהו שיעזור לטל להחזיר לעצמו את איכות החיים של מתבגר נורמטיבי... טל סבל מכאבי בטן עזים ושלשולים קשים ובעצם בילה את רוב היום בשירותים. הוא הפסיד טיולים, מסיבות, ביה"ס ובעצם הרבה מהחיים עצמם. טל עבר את כל הבדיקות: גסטרו, קולונוסקופיה והיה בביקורים אצל רופאים מומחים. התשובה היתה שאין תשובה. הכל תקין. אולי זה פסיכולוגי? נשאלנו שוב... עד שהגענו לניר וכמעט במטה קסמים עם הסבר על מה שקורה במערכת העיכול, שילוב של דיקור, כורכומין פרוביוטיקה ופורמולה - החיים של טל השתנו ללא הכר. הוא חזר להתאמן, לביה"ס, לחברים לטיולים ונסע לחו"ל עם הפורמולות ודאג לקחת אותן.. ובאמת מלבד ארועים בודדים הוא ממשיך כבר כחצי שנה להינות מאיכות חיים. שימשיך כך...
מטופלת בריאה​כאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
"הגעתי לניר דרך האינטרנט, דיברה אלי העובדה שהוא מנהל את מחלקת הרפואה הסינית במכון הגסטרו בבית החולים תל השומר.   כשהגעתי אליו, סבלתי מעצירות קשה שאובחנה כמעי רגיז, כמעט לא יכולתי לאכול דבר וסבלתי מאד מכאבי בטן וכן גם מכאבים באיזור הסרעפת. ניר, בגישה מאד מקצועית ונעימה מיפה את המכאובים ושרטט תהליך מאד ברור ומעמיק בנוגע לריפוי שלי.  ידענו לאן אנחנו הולכים ולאן אנחנו שואפים להגיע ולא פחות חשוב, ניר ידע איך להגיע אל היעד. כעבור כמה שבועות, בתהליך נכון והדרגתי, חזרתי לאכול כל העולה על דעתי, נפסקו לגמרי הכאבים, וחזרתי לעצמי ולבריאות מלאה. ניר, בנוסף להיותו מומחה בדיקור ומצחי מרפא, הוא גם יודע כיצד לתמוך במטופל שלו מבחינה רגשית ונפשית, מה שהוא לא פחות חשוב מהדיקור עצמו. ניר הוא רופא סיני נהדר בזכות המכלול שלו. בתודה, מטופלת בריאה."
הקודם
הבא
לקביעת תור במרפאה מלאו פרטים