NirSolomin-Logo

טיפול בתסמונת המעי הרגיז

תוכן עניינים
צריכים עזרה?
פניה ישירה לניר סלומון

תסמונות המעי הרגיז הינה הפרעה תפקודית כרונית שבה האדם חווה תסמינים תנועתיים ותחושתיים במערכת העיכול כגון: כאבי בטן, עצירות, שלשולים, גזים, נפיחות בבטן ועוד.

התסמונת פוגעת באיכות חייהם של הסובלים ממנה, ובדר"כ מלווה אנשים לאורך שנים, עם תקופות של החמרה ונסיגה לסירוגין.
תזונה, מצבי מתח ונטייה לחרדה פעמים רבות קשורים בתקופות בהן ההתפרצויות תכופות יותר. בעזרת שינויים באורח החיים, הפחתת מתח נפשי ושינוי תזונתי ניתן להגיע לשליטה בתסמינים ולהפחיתם באופן משמעותי.

טיפול במעי הרגיז – רפואת עיכול משלימה
ראיון עם נתן, בן 45 , סובל מתסמונת המעי הרגיש / רגיז.

מתי התחילו להופיע הסימפטומים הראשונים ?
בטיול בברצלונה לפני כ7 שנים, בוקר אחד כאבה לי הבטן לכמה שעות, אני עדיין זוכר את המחשבות סביב העניין הזה, מאז הבעיה ליוותה אותי המון שנים.
מה היו הסימפטומים הראשונים שמהם התחלת לסבול?
נפיחות, גזים, כאבי בטן קבוע במשך שעות, לפעמים ימים רצופים, כאב שהיה מלווה בלחץ בפי הטבעת. התחלתי להיכנס לשירותים 4-5 פעמים ביום, היציאות היו בלתי נשלטות.

האם נתקלת בקשיי הסתגלות לאורח החיים השונה בעקבות ההפרעה במערכת העיכול?

הגעתי למצב שזה הפריע מאוד בחיים השוטפים, הפריע לי בעבודה, בחופשות, בחיים הפרטיים, כל מקום צריך לחשוב איפה יהיו השירותים הקרובים. כל הזמן חשבתי על הבטן, הכאב הציק לי באופן קבוע, תכננתי את היום שלי לפי זה.

מתי גילית שאתה סובל מתסמונת המעי הרגיש ואיזה טיפול קיבלת ברפואה הקונבנציונלית ?
עשיתי בדיקת קולונסקופיה שללו כל דבר אחר, הבדיקות האחרות גם כן היו תקינות.
הגסטרולוג שקבע לי שיש לי מעי רגיש אמר "בוא נגיד שביום מן הימים שתגיע לגיל 120, זה יעבור לך", זה מאוד הרגיז אותי, הייתי אובד עצות.
אחרי הביקור אצל הגסטרולוג הלכתי לרופא מומחה פרטי, הוא אמר שאין טיפול קונבנציונלי מיוחד ונתן לי כל מיני כדורים להרגעה לכאבי הבטן.

איך הגעת לטיפול ברפואת עיכול משלימה?

לפני שנתיים שהייתי די מתוסכל ובהתקפה קשה, התחלתי שוב לברר באינטרנט על התסמונות, הגעתי פתאום לאתר של ניר באחד השיטוטים באינטרנט.
קראתי עליו, אמרתי לעצמי אין לי מה להפסיד, התקשרתי וקבעתי איתו טיפול ולמזלי השאר הוא די היסטוריה. אין לי סיבה לפנות לרפואה הקונבנציונלית בעניין הזה עוד.
בפגישה הראשונה ניר עשה עליי רושם רציני ומקצועי מאוד, הוא ביקש שאתן לו 3 חודשים לנסות לעזור לי, הייתי מוכן לתת את עצמי ולהיות פתוח לזה , אמרתי " בוא ניתן לו להוכיח את עצמו".
התחלתי טיפול שכלל פורמולת צמחי מרפא, פרוביוטיקה פעמיים ביום ודיקור אחת לשבוע, והאמת השיפור לא איחר להגיע.

תאר לי את תהליך ההחלמה, מתי הבנת כי לטיפול ברפואה משלימה הכולל: דיקור, צמחי מרפא, תזונה נכונה, תוספי-תזונה ואורח חיים בריא קשר הדוק להתמודדות טובה יותר עם הסימפטומים?

אחרי חודש וחצי הייתה הקלה בסימפטומים, תדירות היציאות פחתה, כאבי הבטן היו הרבה פחות נוכחים ובעיקר הפסקתי לחשוב על זה כל היום. אחרי 3 חודשים הרגשתי שיפור משמעותי.

מה מצבך היום ?
היום המצב מאוד מרוסן, זה יותר נשלט, תדירות היציאות פחתה, הכאב בטן כמעט ולא קיים, אני מרגיש טוב מאוד.כל השנים הקודמות, היציאה הייתה חזקה, כואבת מאוד וכמעט אי אפשרי לשלוט בה.
אני מקפיד לעשות טיפולי תחזוקה אצל ניר של דיקור אחת לחודש, המינון של הצמחים ירד משמעותית, אני נוטל פרוביוטיקה, אני ממעיט בחריף, מטוגן, שמן, קפה, משתדל לאוכל מבושל, לא קר ונא.

איך הייתה חווית הטיפול אצל ניר ?
מעולם לא הייתי בטיפול ברפואה משלימה קודם לכן, האמת שלא כ"כ האמנתי בזה.
מאוד התחברתי לטיפול ולניר והיום אני מאמין בזה מאוד.

יש לך איזשהו מסר לאנשים שסובלים מבעיה דומה לשלך ?
אם אתם סובלים מהתופעות האלו וזה מפריע לכם בחיים, וכל פעם שאתם יוצאים מהבית אתם מוטרדים איפה תוכלו לעצור במידה ו.., אז טפלו בזה, אפשר לחיות יותר טוב.
לכל מי שסובל מסימפטומים דומים אני ממליץ על ניר בעיניים עצומות.

לשיחה וקביעת תור מלאו פרטים
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הייתי בכיתה ח' כשגילו אצלי את הקוליטיס. עד אז סבלתי מדימומים וכאבים נוראיים והתרופה הראשונה והיעילה ביותר הייתה סטרואידים. היו לי מאז תרופות שונות ומגוונות שאף אחת מהן לא הפסיקה את הדלקת לטווח ארוך ותמיד חזרתי לסטרואידים. בסופו של דבר, המצב רק החריף ולא יכולתי להפסיק להשתמש בסטרואידים. תופעות הלוואי והנזק לטווח ארוך אילצו אותי לחפש תרופה אחרת, כזו שתעבוד. כמפלט אחרון הגעתי לכאן אחרי 3 שנים סוף סוף מצאתי מענה אמיתי. הדלקת הפסיקה ואני נקייה מסטרואידים כבר חודשיים, שזה בכלל לא מובן מאליו. בנוסף, זכיתי לטיפול מסור ואישי ( גם למחוץ לשעות העבודה של המרפאה. יכולה להתקשר ולכתוב מייל ולבקש עצה ולעדכן כל הזמן וזה חשוב לא פחות. לסיכום אני יכולה לומר, תודה ​
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הרגשתי איך איכות החיים שנפגעה הולכת ומשתפרת מיום ליום עד שהגעתי לרמיסיה המיוחלת“
רבקה
רבקהכאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
שמי רבקה ואני אם למתבגר בן 15. אנחנו מטופלים במרפאה של ניר ממאי 2014 אחרי שחיפשנו ללא לאות מישהו שיעזור לטל להחזיר לעצמו את איכות החיים של מתבגר נורמטיבי... טל סבל מכאבי בטן עזים ושלשולים קשים ובעצם בילה את רוב היום בשירותים. הוא הפסיד טיולים, מסיבות, ביה"ס ובעצם הרבה מהחיים עצמם. טל עבר את כל הבדיקות: גסטרו, קולונוסקופיה והיה בביקורים אצל רופאים מומחים. התשובה היתה שאין תשובה. הכל תקין. אולי זה פסיכולוגי? נשאלנו שוב... עד שהגענו לניר וכמעט במטה קסמים עם הסבר על מה שקורה במערכת העיכול, שילוב של דיקור, כורכומין פרוביוטיקה ופורמולה - החיים של טל השתנו ללא הכר. הוא חזר להתאמן, לביה"ס, לחברים לטיולים ונסע לחו"ל עם הפורמולות ודאג לקחת אותן.. ובאמת מלבד ארועים בודדים הוא ממשיך כבר כחצי שנה להינות מאיכות חיים. שימשיך כך...
מטופלת בריאה​כאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
"הגעתי לניר דרך האינטרנט, דיברה אלי העובדה שהוא מנהל את מחלקת הרפואה הסינית במכון הגסטרו בבית החולים תל השומר.   כשהגעתי אליו, סבלתי מעצירות קשה שאובחנה כמעי רגיז, כמעט לא יכולתי לאכול דבר וסבלתי מאד מכאבי בטן וכן גם מכאבים באיזור הסרעפת. ניר, בגישה מאד מקצועית ונעימה מיפה את המכאובים ושרטט תהליך מאד ברור ומעמיק בנוגע לריפוי שלי.  ידענו לאן אנחנו הולכים ולאן אנחנו שואפים להגיע ולא פחות חשוב, ניר ידע איך להגיע אל היעד. כעבור כמה שבועות, בתהליך נכון והדרגתי, חזרתי לאכול כל העולה על דעתי, נפסקו לגמרי הכאבים, וחזרתי לעצמי ולבריאות מלאה. ניר, בנוסף להיותו מומחה בדיקור ומצחי מרפא, הוא גם יודע כיצד לתמוך במטופל שלו מבחינה רגשית ונפשית, מה שהוא לא פחות חשוב מהדיקור עצמו. ניר הוא רופא סיני נהדר בזכות המכלול שלו. בתודה, מטופלת בריאה."
הקודם
הבא
לקביעת תור במרפאה מלאו פרטים