NirSolomin-Logo

קוליטיס כיבית – דלקת מעי כרונית

תוכן עניינים
צריכים עזרה?
פניה ישירה לניר סלומון

קוליטיס כיבית

קוליטיס כיבית היא מחלה קשה שיכולה להתפרץ בהתקפים אך גם להיות קבועה. הלוקים בה נתקפים לעיתים ייאוש, שכן התרופות הרגילות שמציעים להם הן בעלות תופעות לוואי ופוגמות בחיוניות שלהם ובחוסן הגופני שלהם. הפתרון שמציעה הרפואה הרגילה יכול אף להיות ניתוח להסרת קטע המעי המודלק, פתרון דרסטי שרבים נמנעים ממנו. רפואת עיכול אינטגרטיבית מתייחסת לאדם כשלם ושואפת לטפל בבעיה במקביל לחיזוק המערכת החיסונית שלו. 

מהי קוליטיס כיבית?

קוליטיס כיבית היא דלקת במעי הגס, בדומה למחלת קורהן אך שונה ממנה. מחלת קרוהן מערבת את כל שכבות המעי ומאופיינת במקטעי מעי מודלקים. לעומת זאת הקוליטיס תוקפת אך ורק את רירית המעי והיא דלקת רציפה באזור מסוים במעי. התסמינים הם שלשול ויציאות תכופות, יציאות דמיות, חום ואף חולשה כללית. הגורמים למחלה אינם ידועים דים, אך נהוג לחשוב כי מדובר על שילוב של גורמים תורשתיים, גורמים סביבתיים ובראש ובראשונה מערכת חיסונית פגומה. משום כך נוהגת הרפואה הרגילה לתת לחולי קוליטיס תרופות שונות נוגדי דלקת, סטירואידים, תרופות ביולוגיות ובמקרים קיצוניים אף ניתוח להסרת המקטע המודלק. בני כל הגילאים והמינים עלולים לסבול מקוליטיס כיבית ומצבם עלול להחמיר עם השנים.

טיפול בקוליטיס כיבית

רפואת עיכול אינטגרטיבית שמה את הדגש על שילוב בין כמה גורמים שביחד יכולים להקל על ההתקף ואף לפתור את הבעיה:

  • מתן צמחי מרפא ותבלינים ייעודיים – צמחי מרפא מחזקים את המערכת החיסונית ובשילוב עם תבלינים ייעודיים כגון כורכום, ניכרת הטבה משמעותית.
  • דיקור – דיקור יעיל מאוד בהמרצת מערכת הדם וחיזוק המערכת החיסונית.
  • ייעוץ תזונתי – אנו ממליצים על שינוי באורח החיים ומספקים לכל אחד הדרכה תזונתית המתאימה למצבו הגופני. התזונה יכולה להקל על הכאבים ולמנוע התקפים עתידיים.

ההחלטה על הטיפול המתאים לכל מטופל ניתנת לאחר בדיקה וסקירת מצבו הגופני ומצב מערכת החיסון שלו. טיפול אינטגרטיבי במרפאתו של ניר סלומון מביא לשיפור דרמטי אצל חולי קוליטיס כיבית ומנע אצל רבים טיפול תרופתי אגרסיבי ואף ניתוחים מיותרים. נשמח לספק לכם את כל הפרטים על רפואת עיכול אינטגרטיבית במקרה של קוליטיס כיבית, אנא התקשרו או השאירו פרטים באתר.

 

cropped-סמל.pngיוני (שם בדוי), בן 25, סובל מזה 3 שנים מקוליטיס כיבית שהתפרצה אצלו אחרי הצבא.  
הסימפטומים מהם סבל: 12-15 יציאות מימייות ליום, רובן מלוות בדימום משמעותי, טנזמוס
ודחיפות ליציאה עד חוסר שליטה. 
בבדיקת קולונוסקופיה אובחנה דלקת פעילה עד גובה 30 ס"מ המתאימה היסטולוגית לקוליטיס כיבית, יוני קיבל טיפול סטרואידיאלי (פרדניזון) במקביל לפורינטול (תרופה מדכאת מערכת חיסון).

לאור חוסר תגובה הוחל טיפול ב-Remicade (תרופה ביולוגית מסוג anti-TNF).  הדלקת המשיכה להיות עמידה גם לטיפול זה אפילו שהמינון הוכפל.
כשבועיים לפני שהגיע אלי עבר בדיקת קולונוסקופיה נוספת שהתגלתה בה דלקת חמורה  אף יותר שהתפשטה לעומק המעי.
לאור זאת הגסטרואנטרולוג שטיפל בו החליט להפסיק את הטיפולים התרופתיים בגלל חוסר תגובה.
נאמר ליוני שהאפשרות הבאה העומדת על הפרק היא ניתוח להסרה מלאה של המעי הגס.  בשלב זה יוני פנה אליי לייעוץ וטיפול.

 איך ניתן לטפל בחולים אשר מקבלים טיפול כזה בצורה משולבת עם תרופות אלו?


הטיפול בתרופות אימיונוסופרסיביות יכול לעזור לחולים מסוימים אך במקרים רבים אינו נותן מענה ואף יכול להחמיר את המצב.
כמטפל שהרבה מהמטופלים שלו מגיעים אחרי, לקראת או תוך כדי טיפולים במדכאי חיסון, שאלות מסוג הנ"ל מעסיקות אותי מאוד.   בשנים האחרונות התגברו העדויות המצביעות על כך שאצל חולי IBD ישנם כמה מנגנונים פגועים הן ברמה האנטומית של הרקמה האפיטלית  והן ברמה התפקודית של התגובה החיסונית כפי שתוארה כאן.  טיפול מדכא החיסון שניתן פעמים רבות לחולים אלו נועד להגביל את התהליך הדלקתי על ידי עיכוב של מתווכי דלקת מסוימים (לרוב TNF-alpha).  למרות השימוש הנפוץ של תרופות נוגדות TNF במחלות מעי דלקתיות ישנם מקרים רבים שבהם התרופה אינה עובדת.
מחקרים מראים כי בין 25-50% מהחולים אינם מגיבים קלינית לתרופה (non-response) או מאבדים תגובה (loss of response) בתוך שנה.  לא תמיד ניתן לדעת למה חולה מסוים אינו מגיב ונכון להיום אין כלים לאבחן מראש איזה חולים מועדים יותר לאבד תגובה לטיפולים אלו.

הרבה מאוד חולים מגיעים אלי למרפאה בדיוק במצבים אלו.  לחלק מהחולים אלו הומלץ לאחרונה להתחיל טיפול בתרופה  נוגדת TNF, מאידך הם מעוניינים לקבל טיפול טבעי אשר ימנע זאת.  אחרים כבר מקבלים טיפול זה ואינם מגיבים אליו באופן מלא ומחפשים אפשרות לטיפול משולב למחלתם.  בשני המצבים האלו, ובמיוחד במצב הראשון, חשוב לי מאוד לנסות לצפות את אופי התגובה הפוטנציאלי של המטופל לתרופה כזו.  

קוליטיסמחלת קרוהן וקוליטיס כיבית הינן מחלות דלקתיות קשות ומורכבות אשר מתדרדרות פעמים רבות לטיפול תרופתי אשר פוטנציאל התועלת שלו צריך להיות מוערך גם בהשוואה לפוטנציאל הנזק שהוא יכול לגרום.  חלק מהטיפולים התרופתיים הינם אגרסיבים מאוד ומשנים בצורה ניכרת את הפיזיולוגיה הגופנית.  שינויים אלו כמובן גם משפיעים על איכות וכמות ה-Qi ( אנרגיה) של המטופל.  תגובת הגוף לתרופה מסוימת, כמו גם חוסר תגובה לתרופה, מרמז על נטיה מסוימת של ה-Qi האישי של אותו מטופל.
מניסיוני כאשר מקשרים בין התהליכים הביולוגים המתרחשים בגוף לבין דינמיקת ה-Qi מקבלים תמונה שלמה וברורה יותר שמאפשרת אבחנה וטיפול מדויקים יותר.

 

 


המלצה חמה – ממטופלת בקוליטיס – רפואת עיכול אינטגרטיבית

ניר היקר ,

בגיל צעיר יחסית (30) התפרצה אצלי מחלת הקוליטיס, התמודדות לא פשוטההגעתי למרפאה שלך בבית חירות, מלאת ספקות, על סף ייאוש ממש.  עברו עלי ימים קשיםסבלתי מדימומים קשים , כאבי בטן, הייתי צריכה לחשוב פעמיים לפני שאני יוצאת מהבית כי שירותים הפכו למקום שצריך להיות נגיש מאוד עבורי.  הפכתי לחצי בן אדם.
אנשים קרובים לי אמרו שהסבל ניכר על פני. חיי הפכו לסיוט.

הפתרון היחיד לפי חוות דעת רופאים מומחים היה טיפול ביולוגי.  מאוד חששתי מפני הטיפול שפוגע במערכת החיסון שגם ככה הייתה ירודה אצלי.

בתי שמעה על פעליך והמליצה עליך מאוד.  אני לא הטיפוס שמאמין ברפואה משלימה אבל הבנתי שאין לי מה להפסיד.
הגעתי למרפאה שלך 3 ימים בלבד לפני ערב פסחהצעת לי טיפול, הרגעת  אותי, נטעת בי תקווה והייתה לי התחושה שאני נמצאת בידיים טובות.  
התחלתי את הטיפול מיד והתוצאות הגיעו במהרה, ממש כמו קסם.

ישבתי בליל הסדר עם משפחתי , 3 ימים בלבד של טיפול עשו פלאים.  הרגשתי כמו אדם חדש.
לשמחתי הרבה, הטיפול הביולוגי ירד מהפרק והיום אני כמו בן אדם חדש בזכותך
,

ועל זה אני מודה לך מקרב ליבי.
עלה והצלח בכל מעשי ידיך.
פשוט החזרת לי את חיי בחזרה

מעריכה ומוקירה,
שושי

לשיחה וקביעת תור מלאו פרטים
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הייתי בכיתה ח' כשגילו אצלי את הקוליטיס. עד אז סבלתי מדימומים וכאבים נוראיים והתרופה הראשונה והיעילה ביותר הייתה סטרואידים. היו לי מאז תרופות שונות ומגוונות שאף אחת מהן לא הפסיקה את הדלקת לטווח ארוך ותמיד חזרתי לסטרואידים. בסופו של דבר, המצב רק החריף ולא יכולתי להפסיק להשתמש בסטרואידים. תופעות הלוואי והנזק לטווח ארוך אילצו אותי לחפש תרופה אחרת, כזו שתעבוד. כמפלט אחרון הגעתי לכאן אחרי 3 שנים סוף סוף מצאתי מענה אמיתי. הדלקת הפסיקה ואני נקייה מסטרואידים כבר חודשיים, שזה בכלל לא מובן מאליו. בנוסף, זכיתי לטיפול מסור ואישי ( גם למחוץ לשעות העבודה של המרפאה. יכולה להתקשר ולכתוב מייל ולבקש עצה ולעדכן כל הזמן וזה חשוב לא פחות. לסיכום אני יכולה לומר, תודה ​
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הרגשתי איך איכות החיים שנפגעה הולכת ומשתפרת מיום ליום עד שהגעתי לרמיסיה המיוחלת“
רבקה
רבקהכאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
שמי רבקה ואני אם למתבגר בן 15. אנחנו מטופלים במרפאה של ניר ממאי 2014 אחרי שחיפשנו ללא לאות מישהו שיעזור לטל להחזיר לעצמו את איכות החיים של מתבגר נורמטיבי... טל סבל מכאבי בטן עזים ושלשולים קשים ובעצם בילה את רוב היום בשירותים. הוא הפסיד טיולים, מסיבות, ביה"ס ובעצם הרבה מהחיים עצמם. טל עבר את כל הבדיקות: גסטרו, קולונוסקופיה והיה בביקורים אצל רופאים מומחים. התשובה היתה שאין תשובה. הכל תקין. אולי זה פסיכולוגי? נשאלנו שוב... עד שהגענו לניר וכמעט במטה קסמים עם הסבר על מה שקורה במערכת העיכול, שילוב של דיקור, כורכומין פרוביוטיקה ופורמולה - החיים של טל השתנו ללא הכר. הוא חזר להתאמן, לביה"ס, לחברים לטיולים ונסע לחו"ל עם הפורמולות ודאג לקחת אותן.. ובאמת מלבד ארועים בודדים הוא ממשיך כבר כחצי שנה להינות מאיכות חיים. שימשיך כך...
מטופלת בריאה​כאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
"הגעתי לניר דרך האינטרנט, דיברה אלי העובדה שהוא מנהל את מחלקת הרפואה הסינית במכון הגסטרו בבית החולים תל השומר.   כשהגעתי אליו, סבלתי מעצירות קשה שאובחנה כמעי רגיז, כמעט לא יכולתי לאכול דבר וסבלתי מאד מכאבי בטן וכן גם מכאבים באיזור הסרעפת. ניר, בגישה מאד מקצועית ונעימה מיפה את המכאובים ושרטט תהליך מאד ברור ומעמיק בנוגע לריפוי שלי.  ידענו לאן אנחנו הולכים ולאן אנחנו שואפים להגיע ולא פחות חשוב, ניר ידע איך להגיע אל היעד. כעבור כמה שבועות, בתהליך נכון והדרגתי, חזרתי לאכול כל העולה על דעתי, נפסקו לגמרי הכאבים, וחזרתי לעצמי ולבריאות מלאה. ניר, בנוסף להיותו מומחה בדיקור ומצחי מרפא, הוא גם יודע כיצד לתמוך במטופל שלו מבחינה רגשית ונפשית, מה שהוא לא פחות חשוב מהדיקור עצמו. ניר הוא רופא סיני נהדר בזכות המכלול שלו. בתודה, מטופלת בריאה."
הקודם
הבא
לקביעת תור במרפאה מלאו פרטים