NirSolomin-Logo

טיפול בקרוהן – מחלת מעי דלקתית

תוכן עניינים
צריכים עזרה?
פניה ישירה לניר סלומון

טיפול בקרוהן – מחלת מעי דלקתית


יובל, בת 17,  מאובחנת עם מחלת הקרוהן, הגיעה אליי לטיפול במרפאה לפני כשנה.
כבר מגיל 10 היא בהתמודודת עם המחלה, ומההתחלה היא לא היתה פשוטה עבורה. היא סבלה מירידה במשקל, עייפות, אנמיה כאבי בטן, שלשולים ודימום ביציאות.  בנוסף, המחזור החודשי לא התחיל.

היא קיבלה טיפול תרופתי (פנטסה) שלא הביא לרגיעה ועברה לטיפול באימורן (תרופה לדיכוי מערכת החיסון) אך גם לתרופה זו לא הייתה תגובה מלאה.  מדדי הדלקת שלה המשיכו להיות גבוהים והיא המשיכה להרגיש לא טוב.  כמה חודשים לפני שהגיעה למרפאה,  יובל סבלה מהתקפים של כאבי בטן ושלשולים עם עליות חום משמעותיות (עד 39.5).
היא עברה בדיקת קולונוסקופיה שהראתה דלקת קשה במעי הדק הסופי ובסיגמואיד קולון.  הרופאים המליצו לה להתחיל טיפול ביולוגי (רמיקייד או יומירה) ולשקול אפשרות של ניתוח. יובל התחילה את הטיפול במרפאה לפני כשנה עם שילוב של צמחים ותרכובת כורכומין ייעודית למעיים (התרכובת שבדקנו במחקר).
בדיקת הדם הראשונה שיובל עשתה לאחר חודש הראתה שיפור משמעותי במדדי הדלקת עם ירידה ב-CRP מ3.5 ל-1.9 (עדיין מצב דלקתי פעיל אבל הכיוון היה חיובי).  היא התחילה להרגיש חזקה יותר וכאבי הבטן שלה נעלמו. לאחר 3 חודשים נרשמה עליה במשקל של 3 ק"ג, ה-CRP ירד עוד וגם שקיעת הדם ירדה.לאחר 6 חודשים מדדי הדלקת המשיכו לרדת ואף המחזור החודשי הופיע.  יובל המשיכה לעלות במשקל ולהתחזק. צילום מסך 2016‏.05‏.18 ב‏.16.36.18 לפני כחודש היא הגיעה לטיפול האחרון, והציגה את התמונה המצורפת שבה ניתן לראות מדד CRP תקין פעם ראשונה מאז פרוץ המחלה לפני 7 שנים.
 אלו המקרים שגורמים לי לקום בבוקר למרפאה בחיוך. הם מראים איך ניתן לטפל בעזרת צמחים גם במקרים עקשניים וקשים של מחלת קרוהן אשר לא מגיבה לטיפולים התרופתיים.

ניר סלומון מתראיין בתוכניתו של פרופ' קרסו:

טיפולים חדשניים בצמחי מרפא להפרעות במערכת העיכול




רפואה אינטגרטיבית לטיפול בקרוהן

הרפואה האינטגרטיבית פועלת לצד הרפואה הרגילה, מתוך כוונה לחזק את האדם בכל המערכות שלו. אנו במרפאה של ניר סלומון מציעים בדיקה ולווי מקיפים ומתאימים את הטיפול לכל אדם אישית הסובל ממחלת קרוהן:

  • דיקור – הדיקור משחרר אנדורפינים בגוף ואלה מסייעים בהתאוששות, בהחלמה ומחזקים את המערכת החיסונית.
  • צמחי מרפא ותבלינים – תבלינים כגון כורכום נמצאו יעילים ביותר להקלת התסמינים של קרוהן. צמחי המרפא פועלים באינטגרציה עמם כדי לחזק את האדם, לטפל בדלקת, להקל על התסמינים ואף למנוע אותם בעתיד.
  • ייעוץ תזונתי – קריטי ביותר במקרה של קרוהן, כמו של קוליטיס. יש להתאים לכל אדם את התזונה המתאימה לו בהתאם לחומרת הבעיה, מצבו הגופני ושלב התפתחותו, אם מדובר בילדים.כל הטיפולים שאנו מציעים בטוחים לחלוטין ואין בהם תופעות לוואי. אנו מציעים רפואת עיכול אינטגרטיבית מותאמת אישית, ויכולים להקל על המצב ולשפר את מצב הדלקת והתסמינים. נשמח לספק לכם כל מידע נוסף ממרפאתו של ניר סולומון, אנא התקשרו או השאירו פרטים באתר.

טיפים להתממודדות עם קרוהן

  • מומלץ לצרוך חיידקי פרוביטיקה היעילים עבור פלורת המעיים, מספקים הגנה מפני חיידקים פתוגניים ומחזקים מערכת עיכול וחיסון. החיידקים נמצאים ביוגורט, קפיר, כרוב כבוש, מלפפון חמוץ, מיסו.
  •  יש להקפיד על פעילות גופנית מתונה, תרונותיה: בשיפור מסת העצם-שריר, בפעילות  מערכת החיסון, באיכות השינה ובהפחתת הכאבים הנלווים למחלה.
  • מוצרי חלב קשים לעיכול ועלולים להגביר כאבי בטן ושלשולים.
    נסו להימנע ממוצרי חלב ובדקו האם הדבר גורם להקלה בתסמינים כגון: שלשול, נפיחות וכאבי בטן.
  • חשיבות צריכת צמחי מרפא: הכורכומין משמש כחומר אנטי דלקתי,  ונמצא יעיל מאוד לטיפול בזיהומים, גזים ובדלקות במערכת העיכול.
  • יתרונותיהם של תרגילי נשימה ותנועה:
    בהגברת זרימת הדם במערכת העיכול, הגדלת ספיגת המזון, הפחתת חומציות, ירידה בנפיחות ובגזים, ובמניעת עצירות.
  •  מומלצת שתיית מים מרובה החשובה במצבים של שלשול או עצירות.
    לא מומלצים משקאות ממותקים ומוגזים, אלו עלולים לגרום לתחושת מלאות, שיהוקים וגזים.
  • חיידקי פרוביטיקה יעילים עבור פלורת המעיים, מספקים הגנה מפני חיידקים פתוגניים ומחזקים מערכת עיכול וחיסון.
    החיידקים נמצאים ביוגורט, קפיר, כרוב כבוש, מלפפון חמוץ, מיסו.
  • סיבים מסיסים מאיטים את קצב ריקון הקיבה ומאריכים תחושת שובע:
    קישואים, גזר, דלעת, חומוס, עדשים, שעועית, אפונה, פולי סויה, שיבולת שועל, אגסים, תפוחים, בננות.
  • דיקור מעודד שחרור אנדורפינים (משככי כאב ונוגדי חרדה טבעיים) במוח.
    מטפל בתופעות של כאב, חולשה, בחילות, המתלווים פעמים רבות למחלות מעי דלקתית – קרוהן.
לשיחה וקביעת תור מלאו פרטים
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הייתי בכיתה ח' כשגילו אצלי את הקוליטיס. עד אז סבלתי מדימומים וכאבים נוראיים והתרופה הראשונה והיעילה ביותר הייתה סטרואידים. היו לי מאז תרופות שונות ומגוונות שאף אחת מהן לא הפסיקה את הדלקת לטווח ארוך ותמיד חזרתי לסטרואידים. בסופו של דבר, המצב רק החריף ולא יכולתי להפסיק להשתמש בסטרואידים. תופעות הלוואי והנזק לטווח ארוך אילצו אותי לחפש תרופה אחרת, כזו שתעבוד. כמפלט אחרון הגעתי לכאן אחרי 3 שנים סוף סוף מצאתי מענה אמיתי. הדלקת הפסיקה ואני נקייה מסטרואידים כבר חודשיים, שזה בכלל לא מובן מאליו. בנוסף, זכיתי לטיפול מסור ואישי ( גם למחוץ לשעות העבודה של המרפאה. יכולה להתקשר ולכתוב מייל ולבקש עצה ולעדכן כל הזמן וזה חשוב לא פחות. לסיכום אני יכולה לומר, תודה ​
חנה פילצ'ה​​
חנה פילצ'ה​​קוליטיס - דלקת מעי​​
קרא עוד
"הרגשתי איך איכות החיים שנפגעה הולכת ומשתפרת מיום ליום עד שהגעתי לרמיסיה המיוחלת“
רבקה
רבקהכאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
שמי רבקה ואני אם למתבגר בן 15. אנחנו מטופלים במרפאה של ניר ממאי 2014 אחרי שחיפשנו ללא לאות מישהו שיעזור לטל להחזיר לעצמו את איכות החיים של מתבגר נורמטיבי... טל סבל מכאבי בטן עזים ושלשולים קשים ובעצם בילה את רוב היום בשירותים. הוא הפסיד טיולים, מסיבות, ביה"ס ובעצם הרבה מהחיים עצמם. טל עבר את כל הבדיקות: גסטרו, קולונוסקופיה והיה בביקורים אצל רופאים מומחים. התשובה היתה שאין תשובה. הכל תקין. אולי זה פסיכולוגי? נשאלנו שוב... עד שהגענו לניר וכמעט במטה קסמים עם הסבר על מה שקורה במערכת העיכול, שילוב של דיקור, כורכומין פרוביוטיקה ופורמולה - החיים של טל השתנו ללא הכר. הוא חזר להתאמן, לביה"ס, לחברים לטיולים ונסע לחו"ל עם הפורמולות ודאג לקחת אותן.. ובאמת מלבד ארועים בודדים הוא ממשיך כבר כחצי שנה להינות מאיכות חיים. שימשיך כך...
מטופלת בריאה​כאבי בטן ושלשולים​
קרא עוד
"הגעתי לניר דרך האינטרנט, דיברה אלי העובדה שהוא מנהל את מחלקת הרפואה הסינית במכון הגסטרו בבית החולים תל השומר.   כשהגעתי אליו, סבלתי מעצירות קשה שאובחנה כמעי רגיז, כמעט לא יכולתי לאכול דבר וסבלתי מאד מכאבי בטן וכן גם מכאבים באיזור הסרעפת. ניר, בגישה מאד מקצועית ונעימה מיפה את המכאובים ושרטט תהליך מאד ברור ומעמיק בנוגע לריפוי שלי.  ידענו לאן אנחנו הולכים ולאן אנחנו שואפים להגיע ולא פחות חשוב, ניר ידע איך להגיע אל היעד. כעבור כמה שבועות, בתהליך נכון והדרגתי, חזרתי לאכול כל העולה על דעתי, נפסקו לגמרי הכאבים, וחזרתי לעצמי ולבריאות מלאה. ניר, בנוסף להיותו מומחה בדיקור ומצחי מרפא, הוא גם יודע כיצד לתמוך במטופל שלו מבחינה רגשית ונפשית, מה שהוא לא פחות חשוב מהדיקור עצמו. ניר הוא רופא סיני נהדר בזכות המכלול שלו. בתודה, מטופלת בריאה."
הקודם
הבא
לקביעת תור במרפאה מלאו פרטים